El face to face tractarà aspectes com l'ús de dades personals per part d'empreses o els protocols ètics a l'hora de crear algorismes
Divendres, 17 de maig a les 13.30h. L’Auditori de Cornellà
La investigadora en ètica per a intel·ligència artificial (IA), Liliana Acosta, i el cap de la secció d’Economia d’El Periódico de Catalunya, Agustí Sala, seran els protagonistes del Cornellà Creació Fòrum del 17 de maig. Amb ells ens endinsarem en el binomi, ètica i IA. L’ús creixent dels sistemes d’intel·ligència artificial posa l’accent en la necessitat que siguin dissenyats i utilitzats d’una manera responsable. Calen aplicar principis ètics i morals en l’ús dels sistemes d’IA? Ambdós ponents ens donaran els seus punts de vista propiciant el debat.
De fet, Liliana Acosta és la fundadora de Thinker Soul, una consultora especialitzada en ètica, pensament crític i filosofia aplicada a empreses en procés de digitalització i aplicació de la IA. Aprendre a pensar ‘fora de la caixa’ ha estat el més gran valor que ha pogut aplicar al llarg de la seva carrera professional. Examina com les innovacions tecnològiques han transformat les nostres vides i les nostres identitats culturals investigant com la IA es relaciona amb la consciència i la moralitat.
Agustí Sala, treballa a El Periódico de Catalunya des de 1990 i és cap d’Economia des de 2017. També és autor dels llibres Tu dinero, després reeditat com a Guía práctica de inversión y ahorro, de Sucedió en Wall Street i de Sucedió en Wall Street 2, reeditat després com a Historias curiosas de los negocios i Secretos de Familia. A més, ha rebut diferents premis i reconeixements com el I Premi Clúster d’Eficiència Energètica 2014, el premio Club Español de la Energía, Electricidad 2009, el premi Joan Sardà Dexeus a la trajectòria professional 2008, el premi de periodisme Serrat i Bonastre 1997 i el premi Club Español de la Energía, Petróleo 1994.
L’acte comptarà amb la presència en qualitat de presentadora de Bisila Bokoko, CEO de BBES, agència de desenvolupament empresarial de Nova York dedicada a que empreses s’obrin a nous mercats internacionals, una mena de ‘passaport a altres mercats’.