PROCORNELLA: Ajuntament de Cornellà de Llobregat

Noticies
Estrenem nou espai a les dues instal·lacions: el Box Exterior per fer esport a l’aire lliure
Venudes més de 3.000 targetes-moneder en el primer mes de campanya de promoció del comerç local

La xifra actual de targetes en circulació es tradueix en una inversió de més de 300.000€ en compres per part dels cornellanencs en establiments adherits

Les targetes continuen a la venda a www.compracornella.cat, cadascuna per valor de 100€, 70€ aportats pel consumidor i els 30€ restants els aporta el consistori

Avui dijous, 1 d’octubre, es compleix un mes de l’inici de la campanya que té com a objectiu incentivar l’activitat en el comerç de proximitat, una iniciativa de l’Ajuntament de Cornellà, a través de l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica (Procornellà) amb voluntat d’ajudar als establiments a pal·liar els efectes provocats per la crisi de la Covid-19. En només un mes, s’han venut més de 3.000 targetes moneder. Recordem que cada targeta té un valor de 100€, dels quals el consumidor paga 70€ i els 30€ restants els aporta el consistori. Aquestes xifres indiquen la bona acceptació de la proposta entre la ciutadania i una estimació d’inversió en compres de més de 300.000€ en els establiments adherits a la campanya.

Les targetes-moneder continuen a la venda a través del portal www.compracornella.cat. Per facilitar la compra online, s’han habilitat punts d’ajuda en els mercats municipals amb personal adient que assessora als compradors en el moment de formalitzar la compra.  Un cop adquirida cal recollir-la en qualsevol dels quatre punts habilitats: la seu de Procornellà, l’Oficina Local de l’Habitatge, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i el Centre Cívic La Gavarra. A partir d’aquest moment, la targeta es pot utilitzar en els prop de tres-cents comerços adherits a la campanya amb data de caducitat el 31 de desembre de 2021 i es pot gastar de cop o en diverses compres o serveis amb possibilitat de consultar en tot moment el saldo que queda disponible.

Amb les més de 3.000 targetes ja venudes, l’Ajuntament de Cornellà ja ha fet una inversió de més de 90.000€ en la campanya, d’una dotació econòmica total de 300.000€, estimant que es tradueixin en vendes per valor d’un milió d’euros en establiments de Cornellà. S’han adherit a la iniciativa prop de tres-cents comerços i establiments de tot tipus: restaurants, botigues d’alimentació, de moda, drogueries, queviures, farmàcies, llibreries, ferreteries, merceries, sabateries, etc. Queden excloses gran superfícies comercials, grans cadenes, franquícies i els establiments que tinguin més de deu treballadors. Els consumidors poden consultar en el portal web el llistat d’establiments i la seva ubicació.

Recordem que el projecte veu la llum en el marc del document aprovat pel consistori cornellanenc i que recull tot un conjunt de mesures socials, fiscals i de mobilitat per fer front a les conseqüències del coronavirus en la ciutat.

 

Cornellà de Llobregat, 1 d’octubre de 2020

9 startutps escollides per participar en la darrera fase del programa d’incubació Cornellà Open Future i preparar-les per sortir al mercat

Els projectes tenen tres mesos per convertir-se en negocis actius amb el recolzament dels tècnics del Centre d’Empreses Procornellà i sota el paraigües de la plataforma Telefònica Open Future

El programa d’incubació de startups tecnològiques Cornellà Open Future va donar ahir llum verda a la Fase III de la seva IV edició que té com a objectiu fer que els 9 projectes admesos aconsegueixin sortir al mercat en tres mesos. Pels emprenedors escollits ha estat un llarg camí i ells són el resultat d’una convocatòria d’èxit en la qual es van presentar més d’una trentena de propostes, xifra que posa de manifest l’interès de moltes persones per obrir-se camí en el món tecnològic amb idees innovadores, tot i les circumstàncies actuals de crisi econòmica. Recordem que el Centre d’Empreses Procornellà, depenent de l’empresa municipal de l’Ajuntament de Cornellà, és qui gestiona el Cornellà Open Future amb la voluntat de recolzar el talent emprenedor convertint les idees en negocis d’èxit, emparat en la plataforma global Telefònica Open Future.

El programa d’incubació consta de tres fases: la primera, la Fase Lab, els projectes escollits van treballar durant tres mesos per definir el seu model de negoci; en la segona fase es van concentrar en validar el model de negoci. I justament ahir, va començar a rodar la tercera fase, la Seed, que es desenvolupa des d’ahir, 16 de setembre fins el 16 de desembre de 2020 i que té com a objectiu la sortida al mercat i la recerca de finançament.

Els projectes participants són: Abilista, dedicada a la fabricació i disseny de prototips; Anago Web, software de gestió de flotes de vehicles; Meetoptics, making photonics easy; NB-Ric, serveis d’informació del deute no bancari de prestataris; Watteco, plataforma d’inversió per a projectes d’energies renovables; Work4Flesh, desenvolupadors de videojocs per a mòbils; Yado, aplicació mòbil per a la recerca d’espais de treball i sales de reunió; Yobber, app que connecta estudiants amb les millors empreses per a ajudar-los en la recerca d’una feina; i per últim, Zdatalab, solució per a l’optimització de preus d’empreses de gran consum.

Tots ells han aconseguit formar part del programa, totalment subvencionat i gestionat per l’equip tècnic del Centre d’Empreses Procornellà, i tenen  accés a sessions de formació grupals especialitzades per startups amb sessions grupals i individuals i a tutories individuals amb consultors experts en els diferents àmbits empresarials. També tenen accés a una interessant xarxa de contactes, mentors sectorials i esdeveniments i a un espai de treball compartit amb una sèrie de serveis, tot gratuït. En aquest punt del programa, els 9 equips seleccionats rebran assessorament i formació amb un únic repte: preparar-los per a la seva sortida al mercat.

Tanmateix, els projectes participants en aquesta fase 3 del programa, tenen la possibilitat de participar en la segona edició dels Premis Metropolitans de Suport a la Innovació promoguts per l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

En les edicions anteriors, el COF ha incubat un total de 36 projectes. Un 40% de les iniciatives continuen en actiu i han generat una trentena de llocs de treball.

El COF té la seva seu al Hub ‘La Piràmide’ ubicat al carrer Joan Fernández i Comas de Cornellà de Llobregat. Funciona gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Cornellà i Telefònica des de l’any 2016 a través del Centre d’Empreses Procornellà amb l’objectiu de fomentar la creació d’empreses de base digital i tecnològica que generin nous llocs de treball, així com atreure talent que aporti innovació al teixit empresarial del territori.

 

Cornellà de Llobregat, 17 setembre 2020

Manu Guix encarregat de donar llum verda a la nova programació de L’Auditori, divendres 25 de setembre

L’Auditori de Cornellà engega la nova temporada cultural amb nous abonaments i descomptes i amb un aforament reduït i estrictes mesures de seguretat

A L’Auditori de Cornellà ho tenim tot a punt per a la nova temporada. Tornem a gaudir de la cultura i dels espectacles en directe garantint totes les mesures de seguretat necessàries. Serà una tardor apassionant amb una vintena d’espectacles de qualitat amb noms de primer nivell. Pel nostre escenari desfilarà la música de Manu Guix, Miki Nuñez, Blaumut, un tribut molt especial a Mecano i Sole Giménez o interpretacions com la que anirà a càrrec de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat amb el tradicional concert de “Valsos i Danses”. Gaudirem també amb actuacions com la de Tortell Poltrona, Els Súperherois o Guillem Albà i passarem una bona estona amb Quim Masferrer, Carles Sanz, El Sevilla o amb la representació teatral de La Gavina o Intocables, entre moltes altres sorpreses, perquè entre tots, aconseguirem que torni la il·lusió i omplirem L’Auditori de Cornellà.

Manu Guix és l’encarregat d’aixecar el teló el proper divendres, 25 de setembre a les 21h. Una oportunitat de gaudir de la música en directe de la mà d’aquest compositor, director musical i intèrpret barceloní. Molt conegut per la seva participació en musicals i en programes de televisió i ràdio, Manu Guix ha estat guardonat en nombroses ocasions per l’èxit dels seus treballs. L’entrada anticipada té un preu de 18€ i de 20€ en taquilla el dia de l’espectacle. Preu per a menors de 25 anys: 16€ i preu per a majors de 65 anys: 10€

Mesures especials antiCovid

L’Auditori de Cornellà obre les seves portes amb totes les garanties i mesures de seguretat establertes per les autoritats competents. Es recomanable portar l’entrada descarregada en el telèfon mòbil, obligatori l’ús de mascareta, distribució de dispensadors de gels hidroalcohòlics i distància de seguretat entre espectadors. També s’ha dissenyat un circuit d’accés al teatre en funció del número de fila i de cadira amb l’objectiu d’evitar aglomeracions. I com a mesura especial, L’Auditori ha incorporat un nou sistema d ’ionització de l’ambient que elimina virus i bactèries. Consisteix en la col·locació d’una màquina ionitzant en el sistema de ventilació, calefacció i aire condicionat, de forma que converteix aquests sistemes en aliats per a la descontaminació. L’eficàcia d’aquesta tecnologia ha estat validada pel Ministeri de Defensa i L’Auditori de Cornellà es converteix en un dels teatres que l’implanten de forma pionera.  

Nous abonaments i descomptes

Les entrades ja estan a la venda a www.auditoricornella.com. Una temporada que estrena també nous abonaments i descomptes per fer més accessible la tornada a la ‘normalitat’. S’aplica un 10% de descompte sobre el preu de taquilla si s’adquireixen les localitats de forma anticipada i un 50% de descompte per entrades infantils als espectacles familiars.  Els menors de 25 anys estrenen també baixada en la tarifa amb un 20% de descompte sobre el preu de taquilla. I els majors de 65 anys tindran un preu màxim especial de 10€ per entrada. A aquests preus s’afegeixen la posada a la venda de nous abonaments en funció de la categoria de l’espectacle: teatre, música, familiar, monòlegs, etc...tots ells amb descomptes especials dels abonaments en funció de l’edat de l’espectador. També posem en circulació diferents tipus d’abonament en funció dels espectacles escollits que permeten combinar disciplines. La voluntat és posar a la venda tarifes assequibles per propiciar que la cultura arribi a tothom.

 

Cornellà, 24 setembre 2020

Anterior
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
Següent