Ja s’han venut més de 5.500 targetes, xifra que es tradueix en una inversió de més de 550.000€ en compres efectuades en els establiments adherits
La iniciativa vol promoure encara més l’activitat econòmica del comerç local en plena campanya nadalenca
L’Ajuntament de Cornellà, a través de l’empresa municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica (Procornellà) ha decidit donar una embranzida més a l’activitat del comerç local reforçant la campanya en marxa des del passat 1 de setembre a través de la qual els ciutadans majors de 18 anys poden adquirir la targeta Cornellà Compra a Prop per 70€ i les reben amb 100€ de saldo, ja que els 30€ restants els aporta el consistori. Inicialment el ciutadà només es podia beneficiar una vegada. Però ara, amb voluntat de continuar ajudant a pal·liar els efectes de la crisi econòmica provocada per la pandèmia de la Covid-19, s’ha decidit que les i els cornellanencs podran recarregar la seva targeta o comprar una nova. Si guardaven la tarja anterior poden recarregar-la fent el pagament dels 70€ seguint les indicacions que trobaran a www.compracornella.cat. Aquells que no la van guardar, poden tornar a adquirir-la seguint el procediment habitual com si fos la primera compra, a través del mateix portal i adreçant-se als punts de recollida habilitats. La nova proposta serà efectiva a partir de l’1 de desembre. Recordem que les targetes estan a la venda fins el 31 de desembre d’enguany però es poden fer servir durant tot l’any 2021.
Per poder adquirir la targeta només s’ha de ser major d’edat i viure en Cornellà. La targeta es pot comprar a www.compracornella.cat i recollir-la en alguns dels punts facilitats. Es mantenen com en la primera fase de la campanya la seu de Procornellà, l’Oficina Local d’Habitatge, el Centre Cívic La Gavarra i s’ha substituït l’Oficina d’Atenció al Ciutadà per un nou punt ubicat al Mercat Centre. En aquesta nova etapa de la campanya també s’ha ampliat l’adhesió de nous establiments amb les mateixes condicions que els primers en sumar-se a la iniciativa i oberta a tot tipus de negocis: restaurants, botigues d’alimentació, de moda, drogueries, queviures, farmàcies, llibreries, ferreteries, merceries, sabateries, etc. Queden excloses les grans superfícies comercials, grans cadenes, franquícies i els establiments que tinguin més de deu treballadors. Els consumidors poden consultar en el portal web el llistat amb més de tres-cents negocis i la seva ubicació.
Ara fa gairebé tres mesos de la posada en marxa de la campanya amb un balanç molt positiu. S’han venut més de 5.500 targetes, xifra que suposa una inversió de 550.000€ en compres efectuades en els establiments adherits. Amb aquesta iniciativa l’Ajuntament destina una dotació econòmica de 300.000€, que es traduiran en vendes per un valor d’un milió d’euros en el comerç local de la ciutat. Recordem que el projecte veu la llum en el marc del document aprovat pel consistori cornellanenc i que recull tot un conjunt de mesures socials, fiscals i de mobilitat per fer front a les conseqüències del coronavirus en la ciutat.
Cornellà de Llobregat, 26 de novembre de 2020