Oliviero Toscani: “La comunicació en la publicitat està condicionada per una obsessiva recerca del consens, en la falsa creença de que el consens és l’èxit”
Lluís Bassat: “L'important no és el que dius sinó el que uns altres entenen”
El passat 4 d'octubre, el fotògraf Oliviero Toscani acompanyat pel publicista Lluís Bassat va captivar l’atenció dels més de cent setanta empresaris que s’han donat cita en un nou face to face de la plataforma de debat Cornellà Creació. Davant d’aquest fòrum s’ha posat de manifest la gran vàlua com a professionals cadascun d’ells en la seva faceta. Per Oliviero Toscani tot és comunicació i es pregunta on la comunicació comença a ser publicitat, per ell no hi ha cap diferència. Bassat, publicista de prestigi amb una dilatada experiència plena d’èxits, defensa el treball publicitari i sentencia que l’important no és el que dius sinó el que uns altres entenen. Toscani es descriu com a fotògraf, Bassat com a publicista, tots dos, grans comunicadors.
Toscani, reconegut per a campanyes publicitàries que han fet història per a marques com Benetton, Esprit, Valentino, Chanel o Fiorucci. A més, ha treballat com a fotògraf de moda per a revistes com Elle, Vogue, GQ, Harper’s, Esquire i Stern, entre d’altres. Juntament amb La Regione Toscana està creant les noves instal·lacions d’investigació de la comunicació moderna anomenades ‘La Sterpia’. Bassat és seguidor fidel del nostre fòrum. Ponent en la nostra primera edició i presentador oficial de la temporada del Cornellà Creació 2010-2011, el guardonat com a Millor Publicista espanyol del segle XX ha tornat per compartir, en aquesta ocasió, escenari amb l’Oliviero Toscani.
“La comunicació publicitària”
Sota aquest títol i examinant la reflexió dels nostres participants d’avui, es deixa entreveure dues formes de pensament i dues maneres de fer entorn la comunicació publicitària. Tots dos han reflexionat sobre la creativitat, la publicitat, la comunicació i els consumidors. Per Toscani, els consumidors són tots diferents, no hi ha un individu igual que altre. Per Bassat, tots som diferents però coincidim en gustos, opinions, pensaments.. i afirma: la publicitat no existiria si tots els consumidors fossin diferents.
D’altra banda, per Toscani tot és comunicació i ha parlat de la seva relació amb el poder, el poder necessita la comunicació per imposar-se, confirma. Toscani afegeix que la recerca del consens condueix directament a la mediocritat i la mediocritat sempre és estúpida. Bassat s’ha mostrat en desacord i afegeix que avui dia, moltes vegades el consumidor sap més que el propi venedor. Bassat assegura que l’important no és el que dius sinó el que uns altres entenen. Per Toscani, la publicitat és la víctima. La por al fracàs sempre produeix la mediocritat ja que la solució escollida sempre serà la de menor risc i la més banal.
Sens dubte un veritable face to face entre aquest dos grans valors del món de la imatge, la comunicació i la publicitat.
Proper acte del Cornellà Creació Fòrum
Aquests dos periodistes especialitzats en el ressorgiment del gegant asiàtic posaran el punt i final a la temporada 2013. Autors de ‘La silenciosa conquista de China’, són els primers periodistes del món que han investigat sobre el terreny l’expansió internacional xinesa. Col·laboren per a importants capçaleres mediàtiques com Capital, El Economista o el País.
Departament de Premsa Cornellà Creació Fòrum
93 474 02 02 ext. 1415
El jazz d’Andrea Motis & Chamorro, la veu de Núria Graham i els ritmes de Sara Pi obren la temporada de tardor de L’Auditori
El proper 5 d’octubre a les 21h un concert a tres bandes inaugura la nova temporada de tardor a L’Auditori de Cornellà. Un triple concert en un mateix escenari protagonitzat per Andrea Motis & Joan Chamorro, Núria Graham i Sara Pi. Una cita amb aquestes joves que irrompen amb força en el panorama de la música catalana. Motis acompanyada pel seu mentor Joan Chamorro s’ha convertit en tot un referent del jazz més actual. Graham ens delectarà demostrant la seva solidesa com a compositora i intèrpret i Sara Pi serà altre dels puntals de la vetllada amb les amalgames dels seus ritmes entre brasilers i el més pur soul. Les entrades ja estan a la venda a www.audioricornella.com per 19€ si es compra de forma anticipada i amb descomptes especials per a grups. També es poden adquirir abonaments especials per a tota la temporada de tardor. La programació ‘Teatre L’Auditori’ té l’objectiu de promoure la cultura des de tots els vessants i fer-la arribar a tots els públics.
Concert a tres bandes amb la màxima fusió
Andrea Motis acompanyada per Joan Chamorro intervindrà en aquesta vetllada musical. Excel·lent trompetista, cantant i saxofonista, el seu talent l’ha convertida en un referent del jazz que es fa a Catalunya en l’actualitat. Aquesta jove canta amb una personalitat que no es veia en anys. Molt bé acompanyats per Josep Traver a la guitarra i altres cordes, Ignasi Terraza al piano i Esteve Pi a la bateria tindrem la sort a L’Auditori de presenciar la seva vàlua.
D’altra banda, Núria Graham ens oferirà una nova experiència musical. Un concert amb aquesta jove vigatana d’arrels irlandeses i basques, és quelcom digne de ser viscut. Amb una veu singular, natural, poderosa, sempre centrada en allò essencial i, pot ser el més important, gens impostada. La seva maqueta First Tracks, confirma la seva solidesa com a compositora i intèrpret i constitueix, amb tota seguretat, el primer graó d’una llarga trajectòria.
I la barcelonina, Sara Pi, arriba a L’Auditori amb una àmplia discografia musical iniciada en el Jazz Sí Club va adreçar la seva carrera cap a el soul, funk, reggae i r&b. Ja en 2009, en mans del productor Erico Moreira comença a treballar amb composicions pròpies, fusionant rhythm&blues i soul amb harmonies brasileres. En 2011 arriba Burning, el seu primer àlbum que va servir de base per a Wake Up, el seu disc debut.
Més informació sobre la venda anticipada d’entrades