PROCORNELLA: Ajuntament de Cornellà de Llobregat

Noticies
Aniversari del PELL, activitats solidàries i nou trimestre al Centre Cívic i Ludoteca del PELL

El Parc Esportiu Llobregat prepara noves activitats pels propers dies. Destaca la celebració del seu 9è aniversari amb un munt d'activitats. Entre elles, destaca les solidàries amb la participació en el Gran Recapte d'Aliments i en la campanya Aliança Humanitària per l'Alimentació Infnatil, impulsada per a la Creu Roja. 

També podeu formalitzar durant el mes de desembre les inscripcions per als nous cursos del Centre Cívic i per al nou trimestre d'Hivern en la Ludoteca del PELL. 

Tot ho podeu consultar a la seva web www.parcesportiullobregat.com i en la seva aplicació de mòbil. 

El Centre d’Empreses PROCORNELLÀ, esdevé un nou Punt d’Atenció a l’Emprenedor per facilitar la creació d’empreses

Amb el nou servei els emprenedors podran gestionar telemàticament fins a 22 tràmits com crear l’empresa en 48 hores, sol·licitar una marca comercial o realitzar una alta d’activitat

Avui es presenta oficialment al Centre d’Empreses PROCORNELLÀ el Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE), un nou servei per facilitar la constitució gratuïta d’empreses. La seva posada en marxa obeeix a la col·laboració entre l’Ajuntament de Cornellà, en el marc de totes les accions que està duent a terme en favor de la dinamització del teixit empresarial i pel foment de l’autoocupació, i la Diputació de Barcelona. De fet, el PAE és un servei impulsat per l’ens provincial i pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme amb una implantació en 21 municipis de la demarcació. Cornellà ja fa uns mesos que es va adherir, fet que facilita que els emprenedors puguin gestionar telemàticament i d’un sol cop, fins a 22 tràmits com per exemple crear l’empresa en un termini màxim de 48 hores, sol·licitar una marca comercial o realitzar una alta d’activitat, entre d’altres.

Així, el Centre d’Empreses PROCORNELLÀ, vinculat a l’Empresa Municipal de Promoció Social, Urbana i Econòmica de la ciutat, amplia els serveis i recursos que ofereix a les persones emprenedores i empreses al convertir-se en Punt d’Atenció a l’Emprenedor acreditat pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme. L’objectiu és facilitar i simplificar els tràmits de constitució de determinades formes jurídiques.

Aquesta iniciativa és fruit d’un conveni de col·laboració signat el 27 de setembre de 2013 entre la Diputació de Barcelona i el govern espanyol perquè els ens locals de la demarcació, a través dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) poguessin esdevenir nous PAE. En funció de la representativitat territorial i la prestació de serveis a persones emprenedores i empreses, s’han seleccionat i format 21 Centres Locals de Serveis a les Empreses que ofereixen ja des del segon semestre de l’any aquesta nova utilitat. Els Centres Locals de Serveis a les Empreses atenen anualment a 57.000 persones emprenedores i 25.000 empreses, ajudant a la creació de més de 3.000 empreses. A partir d’ara, 21 d’aquests centres, entre ells el punt de Cornellà, podran complementar la seva activitat ajudant a la constitució de les noves activitats econòmiques.

 

 

L’economista, Miguel Sebastián, va acomiadar el cinquè Cornellà Creació el 21 de novembre

Miguel Sebastián: “Apostar pel canvi de model productiu requereix d’un gran acord nacional, del sector privat i públic”

L’economista i ex ministre ha tancat avui la cinquena edició del Cornellà Creació Fòrum. En la seva intervenció, Miguel Sebastián ha fet repàs de les fortaleses i febleses de la nostra economia i ha obert un debat sobre els canvis als quals s’hauria de sotmetre l’actual model productiu. No pot ser exclusivament tasca d’un govern. Ni tan sols del conjunt d’administracions públiques. Requereix d’un gran acord nacional, del sector públic i privat, afirma en la seva conferència d’avui a L’Auditori de Cornellà.

Segons Sebastián, deu anys després, l’economia espanyola s’enfronta a uns reptes estructurals molt semblants als quals ja tenia a principis del segle XXI, però aquesta vegada, sortint d’una crisi dolorosa amb importants lastres que condicionaran el nostre creixement en la recuperació econòmica. El nostre convidat d’avui ha enumerat entre ells, els històrics estocs de deute públic i extern, el deute privat, la situació dels sistema financer, sense oblidar el nivell d’atur.

 

Sebastián considera que entre els problemes estructurals que cal abordar apareix la pèrdua de pes del nostre sector industrial, a més de la nostra dependència energètica, la baixa productivitat per hora treballada, o, fins i tot, la dualitat del mercat de treball. També destaca com a punt per a la reflexió a la recerca de solucions l’excessiva bancarització, la burocràcia, el baix nivell d’emprenedoria i d’innovació, segons el seu parer.

Miguel Sebastián destaca professionalment tant en l’àmbit públic, com en el món de l’empresa privada i en la seva faceta com a professor, en la qual centra actualment la seva activitat. La seva carrera en el sector públic va iniciar-se en el Ministeri d’Hisenda; en el servei d’Estudis del Banc d’Espanya i com a director de l’Oficina Econòmica del President. En 2008 va ser designat ministre d’Indústria, Turisme i Comerç, càrrec que va mantenir fins esgotar la legislatura.

 

També ha estat membre del Comité Executiu de la International Conference of Commercial Banck Economists i de la Junta Directiva de l’Associació Espanyola de l’Economia i Finances Internacionals.

En la faceta privada, va ser director d’Intermoney,  director del Servei d’Estudis del BBV primer i del BBVA després. També va ser membre dels comitès científics de la Fundació d’Estudis d’Economia Aplicada i del centre d’investigació econòmic italià NOMISMA.

Més d’un miler de seguidors fidels al Cornellà Creació 2014

L’acte d’avui posa el punt i final a la cinquena temporada del Cornellà Creació Fòrum. Una edició que culmina mantenint l’ interès entre l’empresariat de grans multinacionals però també de la petita i la mitjana empresa, tots donant el seu suport a la nostra plataforma de debat amb la seva presència als actes.

Varem iniciar la temporada el passat mes de gener amb el president del Cercle d’Economia, Antón Costas com a convidat. El mes de març va donar protagonisme al primer face to face de la temporada amb la consellera delegada de Womenalia, María Gómez del Pozuelo, que va asseure amb el periodista, Manel Fuentes. Ja al maig, l’entusiasme d’en Pau García-Milà va contagiar el nostre fòrum que va prosseguir la seva agenda amb un nou cara a cara entre l’ex ministra Cristina Garmendia i el director general d’Oryzon, Carlos Buesa. I després del parèntesi estiuenc van reemprendre les nostres trobades al setembre amb l’entrenador Toni Nadal que va compartir confidències sobre l’esport d’elit amb Manel Fuentes.

En total sis actes que han registrat l’assistència de més d’un miler de seguidors, la majoria d’ells representants de petites i mitjanes empreses ubicades en el nostre territori però també amb el vistiplau d’altres de major pes que formen part de l’entramat econòmic de Catalunya.

Un any més aquesta edició ha estat possible gràcies al suport d’Aigües de Barcelona que ha estat el patrocinador principal i amb el co patrocini d’altres com “la Caixa”, Siemens, Oryzon o World Trade Center Almeda Park. També apareixen com a col·laboradores Pimec, Elecnor, Novotel, Sharp, Cofidis, ACCID, Genser Control o institucions com l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona, el Col·legi d’Economistes de Catalunya i Innobaix. Empreses ubicades a Cornellà han mostrat també el seu suport un any més com per exemple Gráficas Rey, Grafiks, Clara Núñez o fundacions com El Llindar, la Fundació per a l’Atenció a Persones Dependents, CitiLab, Einsmer o el Consorci per a la promoció i dinamització del comerç a Cornellà.  

El nou Viver d’Empreses Procornellà, amb una ocupació del 87%, en només dues setmanes de funcionament

Set empreses s’ubiquen en la instal·lació, quatre són emprenedors de Cornellà, dos de les rodalies i l’altra és una filial italiana que contractarà persones de la ciutat

El passat 1 d’octubre, va entrar en funcionament el nou Viver d’Empreses Procornellà acollint set noves empreses que han optat per instal·lar-se en l’equipament modern, dinàmic i funcional ubicat en el carrer Joan Fernández, núm 3, en ple centre de Cornellà. Queden així ocupats set dels vuit despatxos que oferta la nova instal·lació, espai polivalent que té com a objectiu fomentar iniciatives empresarials, oferint allotjament i assessorament en tot el procés de creació, creixement i consolidació de nous negocis amb bonificacions especials per a joves de Cornellà. Queden disponibles quinze places de coworking amb moltes facilitats sobretot per a menors de 35 anys de la ciutat per a qui el coworking és gratuït els sis primers mesos. En una segona fase s’habilitaran sis despatxos més. Els emprenedors interessats ja poden presentar la seva petició per optar als espais que estaran disponibles a partir de la primavera de 2015.

El nou Viver d’Empreses Procornellà presenta una nova filosofia idònia per a joves emprenedors, basada en el concepte de ‘consum col·laboratiu’, és a dir, obtenir beneficis socials, ambientals i econòmics compartint recursos. L’equipament està dotat amb servei íntegre de telecomunicacions amb fibra òptica, control d’accés intel·ligent les 24h del dia, els 365 dies de l’any i també amb d’altres serveis compartits com la recepció de trucades, autoservei de fotocopiadora, impressora, enquadernacions, etc. Tot aconseguint un ambient de treball còmode i distés que a més, fomenta la interacció entre els seus usuaris i potencia el desenvolupament de nous projectes.

En aquesta primera fase s’han habilitat un total de vuit despatxos d’entre 8m2 i 16m2. Set d’ells ja estan ocupats. Les empreses ubicades es dediquen a temes molt diversos com la distribució de productes d’hostaleria, la comercialització de serveis educatius en el temps de lleure, serveis de gestió immobiliària, màrqueting on-line, desenvolupament de software de gestió, etc. Una d’elles és una filial italiana de nova creació amb interès per contractar persones de la ciutat.

També a partir d’aquesta setmana queda habilitada una zona de coworking amb 15 places i una zona de Meeting a la planta baixa.  L’edifici, un cop obert a ple rendiment, oferirà 14 despatxos, 25 places de coworking, sales de reunions i tres aules formatives. Tot a tarifes assequibles que afavoreixin als emprenedors la posada en marxa del seu projecte i amb preus bonificats especials per a cornellanencs menors de 35 anys que vegin en l’autoocupació el seu futur laboral.

Per poder accedir-hi al viver serà imprescindible presentar un pla d’empresa que justifiqui la viabilitat del projecte. Per fer-ho els emprenedors poden rebre l’assessorament dels tècnics del Centre d’Empreses de PROCORNELLÀ. S’oferiran preus bonificats per a joves d’entre 16 i 35 anys que resideixin en Cornellà, com per exemple el fet de llogar un despatx a partir de 49 euros mensuals a més de donar altres facilitats. Les empreses allotjades en el nou viver també tindran accés als serveis que ofereix l’equip de professionals del Centre d’Empreses: serveis jurídics-mercantils, econòmic-financer, laboral i Recursos Humans, comptables i fiscals, comercials, etc.

Cornellà de Llobregat, 16 d’octubre de 2014

Anterior
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
Següent