PROCORNELLA: Ajuntament de Cornellà de Llobregat

Noticies
Kim Faura: "Davant els nous models de negoci que emergeixen, és important decidir en què innovar, com fer-ho i amb qui!”

Afirmació del Director General de Telefònica a Catalunya, Kim Faura, en el marc de la seva conferència d’avui en el CCF que porta per títol ‘Temps disruptius, innovació oberta’

En temps disruptius i de canvis accelerats, quan canvien les preferències dels clients i emergeixen nous models de negoci, la necessitat d’innovar és ja evident, paraules d’en Kim Faura, Director General de Telefònica a Catalunya, Comunitat Valenciana, Illes Balears i Múrcia. Faura ha protagonitzat avui una nova sessió del Cornellà Creació, en aquesta ocasió, en el Museu Agbar de les Aigües davant d’un fòrum de gairebé dos-cents empresaris i directius. El nostre ponent, puntualitza que la qüestió, no es tan decidir en què innovar, sinó com fer-ho i amb qui. El directiu de Telefònica insisteix que cada negoci hauria de trobar les seves pròpies respostes a aquestes qüestions, adaptar-se a la transformació digital i a la innovació oberta als clients i aliats, per Faura, ingredients comuns en l’empresa del futur.

Kim Faura defineix ‘disrupció’ com allò que fa canviar el comportament dels mercats i de com les persones actuen. Com per exemple, el mòbil, que ha canviat no només la comunicació, sinó també aspectes com les formes de consumir, aspectes de la nostra vida quotidiana. El mòbil, doncs, és disruptor en comunicació i, a més, canvia comportaments. El Director General de Telefònica Catalunya insisteix que cal innovar per continuar sent competitiu, la tecnologia està revolucionant els mercats, afegeix. Pel nostre ponent, la tecnologia és un motor d’innovació i posa com a exemple d’innovació oberta el mercat d’apps que avui dia factura més que tot Hollywood, confirma. En tot aquest procés imparable Kim Faura qüestiona que pot fer la petita i mitjana empresa. Recalca la conveniència d’establir clústers per treballar des de la unió per un objectiu comú.

Faura també ha fet al llarg de la seva intervenció un repàs pel model de transformació de Telefònica, una transformació que ha donat com a resultats que s’hagi  convertit en una companyia referent a tota Europa.

Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i Màster en Economia i Direcció d’Empresa per l’IESE, Kim Faura va iniciar la seva trajectòria professional en el Grup Gillette, en la divisió de Braun Espanyola i en la seu central de la companyia en Alemanya. Va ser Director General de la divisió de Chupa Chups en EE.UU., Director General Comercial de Sara Lee Corporation en Espanya, en la divisió de Cafés Marcilla. Vicepresident de Màrqueting i posteriorment Director General de Pepsico/Frito Lay i Director General en Tabacalera/Altadis.

Des d’abril de 2001 forma part de l’equip directiu del Grup Telefònica, empresa en la qual ha desenvolupat càrrecs com el de Director General de Consum i Màrqueting de Telefònica Espanya, Director General de la Unitat Corporativa de Màrqueting i Continguts de Telefònica S.A. i President de Terra Lycos Networks. També va ser membre del Supervisory Board d’ENDEMOL. 

El director territorial de Telefònica, Kim Faura, reprèn les sessions del Cornellà Creació

‘Temps disruptius, innovació oberta’, és el títol de la seva conferència que ens aproparà la visió de la transformació digital com a ingredient d’èxit en l’empresa del futur en temps de canvis accelerats

 

Divendres, 7 d’octubre a les 13,30h. Museu Agbar de les Aigües

Director General de Telefònica a Catalunya des de 2005, Kim Faura i Batlle està també al capdavant de la direcció de la companyia en la Comunitat Valenciana, Illes Balears i Múrcia. Pertany a l’equip directiu del Grup Telefònica des d’abril de 2001, ocupant alts càrrecs com el de Director General de Consum i Màrqueting de Telefònica Espanya, Director General de la Unitat Corporativa de Màrqueting i Continguts o president de Terra Lycos Networks. Amb una àmplia experiència en aquests camps, Faura va iniciar la seva trajectòria professional en el Grup Gillette, en la divisió de Braun espanyola i en la seu central de la Cia. a Alemanya. També va ser el Vicepresident Director General de la filial de Chupa Chups en EEUU i Director General Comercial de Sara lee Corporation en Espanya, en la divisió de Cafés Marcilla. Tot un currículum amb càrrecs destacats en multinacionals de primer nivell.

Segons Kim Faura, en temps disruptius i de canvis accelerats, quan canvien les preferències dels clients i emergeixen nous models de negoci, la necessitat d’innovar és evident. Però cal decidir en què innovar, com fer-ho i amb qui. Aquestes seran algunes de les pinzellades que ens donarà el directiu de Telefònica davant el nostre fòrum empresarial el proper divendres, 7 d’octubre, en la que serà la cinquena cita, de la setena edició del Cornellà Creació, punt de trobada del teixit empresarial que s’ha convertit en una oportunitat per conèixer vivències empresarials d’èxit, analitzar-les i generar iniciatives que puguin ser tot un referent pels empresaris de Cornellà i del seu entorn. 

Dansa d’Agost, obre la nova temporada de tardor a L’Auditori de Cornellà el 2 d’octubre

Antonio Orozco, Joan Pera, Emma Vilarasau, Jordi Bosch, Anna Barrachina, Carles Martínez, Leo Bassi o Carnages també pugen a l’escenari cornellanenc aquesta tardor

Un recital interpretatiu d’alçada, sentencia el director de Dansa d’Agost, Ferran Utzet. Poques obres ofereixen cinc papers femenins tan ben dibuixats, tan reconeguts, tan atractius com el de les cinc germanes Mundy, afegeix. Amb aquesta obra del dramaturg irlandès Brian Friel, L’Auditori de Cornellà pujarà el teló de la nova temporada de tardor el 2 d’octubre a les 19h. Montse Vellvehí, Nora Navas, Màrcia Cisteró, Marta Marco i Clara de Ramon encarnen els cinc personatges femenins en una història tendre i nostàlgica que ens narra la vida de les cinc germanes solteres a la Irlanda de 1936. Òscar Muñoz, Albert Triola i Ramon Vila completen el repartiment.  Ja es poden adquirir les entrades anticipades per 18€ a través de www.auditoricornella.com i a través del telèfon 93 474 02 02. El preu en taquilla el dia de l’espectacle és de 25€. Preu per a grups a partir de deu persones, 16€.

Una època en la qual el ball, alliberador, està carregat de simbolisme

La trama ens situa al petit poblet de Bally Beg en el mes d’agost de 1936. Un text ric en matisos i en emoció, una obra d’estructura i desenvolupament impecables i que fa justícia a la idea que Friel és el Txèkhov irlandès. Tot gira entorn les cinc germanes solteres d’entre trenta i quaranta anys, de les quals, només una treballa fora de la casa familiar. La més petita té un fill de cinc anys, en Michael, i totes elles s’encarreguen del menut. De fet, és el propi Michael, molts anys després, qui s’encarrega d’explicar al públic els records que conserva d’aquella època. Ferran Utzet capta l’essència de Brian Friel descrivint un món rural abocat a la desaparició, incapaç d’adaptar-se a la modernitat. Un món on els homes són vells, són nens, o no hi són, però on en canvi les dones s’entesten a viure, lluiten per resistir, s’organitzen, es barallen, es reconcilien, ploren, riuen, parlen i ballen. Una Irlanda rural que viu en permanent tensió entre la repressió catòlica i la llibertat pagana, i el ball – espontani, alliberador, salvatge- és, a Dansa d’Agost, tot un símbol. 

 

Més informació sobre la venda anticipada d’entrades

  • Per telèfon: 93-474 02 02 (de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores)
  • Recepció de L'Auditori (c/Albert Einstein 51, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores)
  • On-line: www.auditoricornella.com
Presentació de les deu startups seleccionades per entrar en un procés d’acceleració tutelat per la plataforma Cornellà Open Future_

S’ha presentat una trentena de candidatures relacionades amb el món tecnològic i la innovació en àmbits com l’educació, la seguretat o vinculades al sector serveis

El Cornellà Open Future_ ja està en marxa. Ahir al vespre es va donar llum verda a aquest nou projecte fruït del conveni de col·laboració entre Telefònica i l’Ajuntament de Cornellà, a través de l’empresa municipal Procornellà, amb la presentació oficial dels deu projectes emprenedors seleccionats per ser tutelats i accelerar el seu procés de maduració. El Cornellà Open Future_ neix amb la voluntat d’impulsar l’emprenedoria des del Viver d’Empreses Procornellà que gràcies a l’acord que es va signar al maig amb Telefònica, s’ha convertit en un dels vint espais de crowdworking que la multinacional té a tot el món. En la convocatòria s’ha presentat més d’una trentena de propostes empresarials de les quals només deu han estat seleccionades formant part, a partir d’ara, d’un programa d’acceleració de nou mesos. Rebran formació personalitzada, ajuda d’experts en negocis i tecnologia, contactes amb empreses i amb la xarxa d’especialistes, empresaris i entitats de finançament amb accés directe a la plataforma Telefònica Open Future_ a més d’obtenir la domiciliació a l’espai de crowdworking ‘La Piràmide’ ubicat al Viver d’Empreses, de forma gratuïta.

La convocatòria s’adreçava a idees innovadores o empreses ja constituïdes però sempre que empressin les noves tecnologies en la seva proposta de valor i que pugessin oferir solucions innovadores a les necessitats de mercat. Només deu, d’una trentena de candidats, han passat a formar part del projecte. Alertry amb la seva activitat centrada en l’aplicació d’alertes d’emergència; MotorKind és una plataforma digital que es proposa professionalitzar el mercat de vehicles d’ocasió; Translapp promou tecnologia per a la recepció de traducció simultània mitjançant una aplicació mòbil; Wiziu llença una eina de comunicació entre educadors i família com a alternativa a les agendes escolars tradicionals; Last Peanut crea un nou servei concierge digital per reservar taula last minute als restaurants top de la ciutat; Sistemas Ikanguro vol instaurar el sistema que han creat per al control i la seguretat de grups o col·lectius; SpeakApp innova amb una plataforma de missatgeria instantània orientada al benestar de les famílies; Marketic instaura serveis integrals de màrqueting automàtic basat en una plataforma de codi obert; Business Travel neix com a plataforma d’enllaç entre els sistemes de l’empresa i els sistemes de reserva de viatges per facilitar les gestions; i, per últim, Ffarma Office vol implantar un software que facilita les accions de màrqueting on line als establiments farmacèutics.

Els deu seleccionats tenen ara, per davant, nou mesos d’assessorament tècnic personalitzat i les portes obertes per integrar-se en la plataforma que els conduirà a accelerar les seves startups amb domicili en el nou espai de crowdworking ‘La Piràmide’ que es converteix així en un dels centres de coneixement i innovació del Telefònica Open Future_ creant un ecosistema emprenedor amb activitats participatives i de networking. Una incubadora en la qual madurar les empreses amb accés a una xarxa internacional de mentors, experts, inversors, entitats i altres startups amb les quals els seleccionats podran treballar per desenvolupar el seu projecte transformant-lo en un negoci d’èxit.

Amb aquest acord, l’Ajuntament de Cornellà suma una nova acció en favor de l’emprenedoria de caire tecnològic. De fet, ja fa prop de nou anys que el consistori treballa en aquesta línia a partir de la posada en funcionament del Citilab, centre digital d’innovació ciutadana per a la difusió i el foment de la Societat del Coneixement. Amb el Cornellà Open Future_ es reforcen les ajudes a idees emprenedores i projectes viables que tenen com a base la tecnologia.

Cornellà de Llobregat, 6 setembre de 2016

De l’1 al 30 de setembre, inscripcions pels nous cursos del Centre Cívic
Anterior
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
Següent